Monday, February 25, 2008

hari ini...
aku minum lagi kapucino tu...
hampir setiap hari aku minum, ayark... not good untuk body la... adeh
tapi itulah feveretku...
feveret yg tak boleh tinggal sejak dulu...




haaaa... ini lah... yang belakang tu feveret aku jugak, tapi aku makan biskut tu kalau dengan air panas je... ekekkeke...
haaaa sungguh mengasyikkan kapucino ni...
ibarat puisi dan lagu, tak boleh dipisahkan

aku pon tak paham kenapa aku suke sangat minum ni, padahal kaffein kat dalam tu punye la banyak... haih hopefully one day i'll stop...
gula + kolesterol + kaffein= semua ada...
cuba bayangkan aku minum ni 5 x seminggu lah... katakan.. ni kita tak ukur dari segi kesehatan tapi dari segi kewangan...


harga satu = rp6500
rp 6500 x 5 = rp32500 = ini dalam seminggu...
then 5 x 4( satu bulan 4 minggu )
32500 x 4 = rp130000

untuk air ini sahaja, ini belanja aku sebulan, tapi aku bukan makan ni aje...
aku bajet sehari aku belanja rp10000, kalau dah rp6500 sudah ke air, takkan aku makan rp3500
je kot... adeh, bahaya2, i have to cut down... mesti mesti

tapi masalahnya kalau aku tak beli kapucino kat bread story tu, aku wat nescafe sendiri setiap hari aku minum nescafe, plus dengan kapucino yang aku selalu beli tu... isk isk... bahaya!
azz arhazza musir...

No comments: