Sunday, June 17, 2007

untitled 2

“what the…” asyraf hampir memaki orang yang melanggar nya tadi

“maaf tak sengaja” laju mulut Farha mengeluarkan kata maaf, tak perasan sungguh ada orang kat depan dia dek ralit mencari handphonenya dalam beg

“lain kali, jalan tu tengok depan, jangan nak main langgar je orang” ashraf merengus, menandakan minta maaf dari Farha tidak diterimanya

“aii brader, cakap kat orang je lebih, yang awak tu pon jalan pandang la depan, cuba tadi kalau awak pandang depan, mesti awak x berlanggar dengan saya,” lancang Farha membalas sebelum mengajak Sara berlalu dari situ

Ashraf terpinga-pinga ditinggalkan begitu, “huish, boleh tahan minah ni mengamuk, membara jugak hatinya, tak sangka gadis tu membalas balik percakapannya tadi, dia terus pergi dari situ apabila melihat banyak mata sudah memandang ke arahnya. ‘baik aku cabut, buat malu jer’

“fuiyyo Far, berani ko balas balik kat budak tuh?” Sara bertanya kagum, tak pernah pernah dia lihat sahabatnya itu membalas balik macam tu

“takdela, aku dah mintak maaf, dia plak lebih-lebih, dah la bengang aku tak abis lagi dengan minah Sally tu, dia plak nak wat hal, kena la” balas Farha,

“o0o0, ok ok, lepak lepak, kita p makan nak?, biaQ sejuk sikit hang ni?” Sara memberi cadangan

“ermm, x la kot nk sejukkan hati aku ni, nak kenyangkan aku adala kot, lapar gila ni, jom arr”

Mereka menapak menuju ker cafeteria, orang mula semakin ramai lantaran masing-masing yang maih belum lunch






“ashraf!, u got a minute?” Adam bertanya kepada sahabatnya

“ermm, apahal?” Ashraf bertanya malas sambil berpaling ke arah Adam

“aaii, moody nampak?” Adam angkat kening bertanya

“ermm, xdala, banyak kerja betul la, malas betul aku, dah la takde idea ni untuk final project, ko apa plan final ni?”

“aku pon masih memikir lagi ni, tapi takdela tension macam kau, anyway aku nak Tanya ni, siapa yang masuk chess wakil fac ni?”

“huh? Chess? Apa halnya ada pertandingan chess pulak ni, tetiba jer?, siapa yang anjurkan ni? Macam kelakar jer,” Ashraf bertanya sambil tersengih

“bukan chess jer, asalkan indoor game la, yang lain semua dah full tinggal chess jer tidak ada sesiapa, ko masuklah”

“tak nak la, malas aku, tak pernah terlintas nak wakil fac dalam games macam ni”

“ala, lepakla, masuk jer, kalah menang lain cerita, asalkan ada wakil, malu la kalau fac kita tak hantar wakil, macam dah surrender awal awal pulak” terang Adam

“tgk la macam mana nanti”

“ok, by the way, ko turun tak basket petang ni?”

“insya4JJI, turun kot”



bersambung...

No comments: