Sunday, April 12, 2009

16.3.2009-12.04.2009

4 minggu aku di lab neurology, huehue, tak sampai 4 minggu pon, banyak public holiday, so kira banyak on-call je lah... hehe...

tadi terakhir ku di neuro, aku on-call, waaaaaaaah, menyenangkan sekali, hehe... walau datang2 dah ada komplain and pasien ku meninggal... keadaan dia jelek bangat, CVA-ICH...

then masa aku di UGD(unit Gawat Darurat) ada dua pasien mula2 nya, then hasil lab sampai, EM(emergensi medicine) disposed ke IPD, tak jadi ke neuro, konsul aja nanti kat neuro... suspek GBS, kalau GBS kena masuk ICU dong... tak tau la apa jadi kat pakcik tu... sian dia...takut sangat... emosi tak stabil...

satu bapak ni lagi, CVA-ICH jugak, relax je, hehe, penurunan kesadaran takde, tapi afasia global, waduh, nak tanya susah... so aku kena pasang kateter n NGT kat dia, sian dia sakit, tp untuk dia jugak, dia tak bole ke mana, bed ridden total...

anak lelaki dia setuju untuk operasi since perdarahan dia dalam 65ml and letak kat parietooccipital lagi, so prognosa baik, tapi ibu and adik perempuan dia tak nak pulak... hurm...

hari terakhir ternyata banyak ilmu jugak yang aku dapat, hehe...

bagus betul rasanya walau tak tidur langsung, ada la dalam setengah jam tidur sebelum operan ke UGD, tapi tak lelap, kesimpulannya 24 jam jugak aku tak tidur, balik2 dah pukul 7 pg lebih, aku tidoq sampai kul satu petang, wakakakaka... walau ade la terjaga kejap, tapi tak dikira dah tu, seriously aku sangat ngantuk dan sangat penat, adei... cape` dech, tapi ga pa pa wes, ilmu kan... hehe...

esok, bermula kehidupan baru aku di department baru, yeah...


azz arhazza musir...

No comments: