Wednesday, February 25, 2009

pinkan mambo- kekasih yang tidak dianggap...

aku pernah dengar lagu ni dulu, tapi seriously aku tak tau sape yang nyanyi da tajuknya apa...

then nak jadikan kisahnya, semalam masa aku on-call kat forensik, dan aku ade amik lagu2 indo dari mbak Ike, die medik UMMU...

so sesambil on-call, dengar la lagu kat laptop, aku bawa laptop... Farid pilih lagu... mula2 aku, pastu dia amik alih since semua Indonesian kat situ kecuali aku...

dia dok pasang2... baru perasan, dia duk ulang2 satu lagu ni, aku tengok kat list winamp aku, judul lagu ni, "Kekasih Yang Tidak Dianggap" by Pinkan Mambo...

sampaikan mbak Ike tu tanya kat Farid, "Farid, ini kisah mu ta?" ehhe... die senyum ja...

aku nanya lagi, "kamu punya pacar ta Farid?" slow dia jawab, "aku pikir aku punya pacar" ... hehe... ate sebenornya aku pun tak tau, dia serious apa nggak... die pun tak serius jawab... hehe...

takpa Farid, ko muda lagi... ekekekeke...


here's the lyric...

Aku mentari tapi tak menghangatkanmu
Aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
Aku sang bulan tak menerangi malammu
Akulah bintang yang hilang ditelan kegelapan
Selalu itu yang kau ucapkan padaku

[Reff:]

Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah

Aku sang bulan tak menerangi malammu
Aku lah bintang yang hilang ditelan kegelapan

[ke Reff:]

Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba bersabar
Ku yakin kau kan berubah



azz arhazza musir...

No comments: