Friday, January 02, 2009

Puteriku Sayang...

tak tahu kenapa, setiap kali dengar lagu ni, dr Hijjaz dan setelah itu mestika, dengar lagu "Puteriku Sayang" mesti rasa sakit perut, ekekke...

sakit perut lebih kurang cam gabra tu...

walla... ehhe, dont know why, maybe la kot, masa dengar lagu ni teringat pada suatu ketika dulu, few years back, hurm sebenarnya setiap lagu ade memori die sendiri, tak tertinggal lagu ni, tapi try to recall balik, macam ingat ingat lupe... tapi ade sesuatu la pada lagu ni...'

hurm, tu kadang tu, kalau suke sangat kat lagu tu, and dah lama tak dengar, and tetiba terdengar rasa happy sangat, dengar lagu ni...tp kadang tu tetiba boleh jadi benci, bukan sebab ape tau, tapi sebab ade "disebalik-kisah-saat-itu" masa dengar lagu ni... jadi automatik jadi tak suka, walhal sebelum tu dengar berulang kali, berpuluh kali sehari...

hurm, aku tau ada lagu yang bakal aku benci, walhal lagu tu aku sangat suke...

dan aku rasa sedey kalau aku benci lagu tu, tapi setiap kali aku dengar lagu tu aku akan rasa terhina, sebabnya adalah "kisah-disebalik-lagu-tu" sedey kan....?

tapi tak mampu nak kembali ke dulu, untuk tidak dengar lagu tu saat itu untuk supaya aku tidak membencinya...???

sapa aku untuk mampu buat begitu... yang aku mampu hanyalah melupakannye, telan air liur, and tak ingat ape dah...

tapi kadang tu all of sudden ia muncul, secara tak langsung muncul kesedihan kat situ...

tapi lagu "Puteriku Sayang" ni insyaAllah tak mengundang kesedihan, tapi mengundang sesuatu perasaan yang tak mampu aku gambarkan...

aduh...! perit...



*panjang jugak aku tulis hari ni...


azz arhazza musir...

No comments: