Saturday, August 13, 2011

kisah on call...

semalam...

aku oncall...

seperti biasanya...

pukul 7 malam tetiba ada admission... tiga...

so okay lah, aku amik satu, kawan aku lagi dua orang amik setiap satu gak...

then after pukul 9 gitu my senior kate kena buat T&S (jahit) kt satu pakcik ni... so aku pun oklah...

pakcik ni very nice, baik...

sambil aku jahit luka pakcik ni aku pun sembang sembang la...

die keep cerita pasal arwah anak dia, perempuan, macamana bole terjadi eksiden, camna boleh meninggal...

umur anak die sebaya aku... then die kata kat isteri die, aku sebaya anak die, die tgk aku ...die cam terkejut... aku senyum je la, tak kesa...

macam2 la cerita....

esoknya, means hari ni, lepas aku review patients lain, aku review pakcik ni....

adala abang and anak dia yang lain jugak...

sembang nye sembang sambil reivew pakcik ni, die tunjuk gambar arwah anak perempuan dia....

dia kate macam aku, aku tengok, mmg macam aku, terkejut jugak... now aku leh relate nape isteri dia terkejut semalam, sebab dia kate, anak2 dia pun kate muka aku macam muka arwah kakak diorang, kakak diorang anak sulung...

and yang terkejut nya jugak, anak dia meninggal masa 6 ogos <-- which is 6 ogos tu adalah bithday aku... aku terkejut, diorang lagi terkejut, besday anak dia 3.10 insyaAllah...

diorang nampak sangat sedih dengan kehilangan tu, kalau aku pun mesti aku sedih jugak kan, dah setahun dah la pergi...

tu lah... tak sangka benda macam ni jadi kan...?






azz arhazza musir...

No comments: